Niezalogowany
zmień rozmiar:

Przedszkole nr 40

Adres: Komorowicka 338
43-346 Bielsko-Biała
pokaż na mapie
Dyrektor: Ewa Mosor
Strona WWW: https://p40.eduportal.bielsko.pl/
E-mail: pm40@cuw.bielsko-biala.pl
Telefon: 33 815-87-17

Opis oferty:


Przedszkole nr 40 znajduje się w dzielnicy Komorowice Krakowskie. Dogodna lokalizacja
sprawia, że dojazd do nas jest wygodny z różnych rejonów Bielska-Białej.
Początki przedszkola sięgają 1946 roku kiedy przedszkole mieściło się w tzw. Małej Szkole.
Od 1993 roku przedszkole zyskało nowy budynek przy ul. Komorowickiej.

Obecnie przedszkole posiada osiem oddziałów.
Cztery oddziały mieszczą się w budynku przedszkola przy ulicy Komorowickiej, a pozostałe cztery 
w Szkole Podstawowej nr 29, gdzie uczęszczają najstarsze dzieci 5 i 6 letnie.

Przedszkole czynne jest od godziny 6.00 do 17.00


Zapewniamy naszym przedszkolakom 4 smaczne, zdrowe posiłki przygotowywane w dobrze wyposażonej, własnej kuchni.
•    śniadanie
•    drugie śniadanie
•    obiad (zupa, drugie danie)
•    podwieczorek

Szczególną uwagę przykładamy do spożywania przez dzieci owoców i warzyw. W ciągu dnia dzieci mają stały dostęp do napojów (woda mineralna). Rodzice mają wgląd do codziennego menu, które wywieszane jest w przedszkolu na tablicy informacyjnej i umieszczane na stronie internetowej przedszkola

Gotujemy pysznie, zdrowo i kolorowo.



Oferta:
Kto może do nas dołączyć?
Małe smyki, które są gotowe na przygodę pełną nauki, zabawy i odkrywania świata.

Dlaczego my ?
    Doświadczenie

Filarem naszego przedszkola jest wyspecjalizowana i doświadczona kadra pedagogiczna. Zespół wykształconych i kreatywnych nauczycieli wychowania przedszkolnego to osoby z sercem i ogromnym entuzjazmem, dzięki którym osiągamy doskonałe efekty w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Dla naszych wychowanków stworzyliśmy możliwie najlepsze warunki. Empatia, pomysłowość i zmysł artystyczny naszych nauczycieli pozwala dzieciom uczyć się w twórczej i beztroskiej atmosferze.
W naszym przedszkolu najważniejszy zawsze był PRZEDSZKOLAK, duszą – NAUCZYCIEL, a dumą – ABSOLWENCI.

    Rodzinna atmosfera

W naszym przedszkolu dzieci czują się jak w domu! Codzienny uśmiech, ciepło i życzliwość, jaką darzy się cała społeczność Przedszkola nr 40 sprawia, że klimat tego miejsca jest niepowtarzalny. Nasze przedszkole to bezpieczne, przyjazne i inspirujące miejsce dla dzieci. Duży nacisk kładziemy na współpracę z rodzicami. Chcemy wspólnie z Państwem tworzyć szczęśliwe dzieciństwo Waszych pociech. Zapraszamy rodziców na spotkania okolicznościowe:
„Dzień Mamy i Taty”, Pikniki Rodzinne,Warsztaty świąteczne.


Wszelkie przedszkolne inicjatywy realizujemy we współpracy z Rodzicami, co sprawia, że są oni naszymi sprzymierzeńcami i zyskują miano Przyjaciół naszego przedszkola.

    Edukacja i zabawa

Oferujemy bogaty program zajęć, który łączy naukę i zabawę.Propagujemy pogodne, beztroskie dzieciństwo, gdzie nauka jest zabawą, a zabawa przyjemnością. Sprawiamy, że dzieci czują się akceptowane, lubiane i szczęśliwe.


W naszym przedszkolu dzieci nigdy się nie nudzą!
  • Nasze sale wyposażone są w nowoczesny sprzęt multimedialny,  pomoce dydaktyczne i zabawki dostosowane do wieku dzieci.  Każda sala posiada łazienkę odpowiednio dostosowaną do dzieci.
  • Posiadamy duży ogród z placem zabaw, a także wewnętrzny plac zabaw dla najmłodszych dzieci.
  • Oferta programowa przedszkola obejmuje podstawę programową wychowania przedszkolnego zgodną z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej. Codzienne zajęcia programowe urozmaicone są zajęciami dodatkowymi, które kształtują i rozwijają wszechstronnie dziecko zgodnie z jego predyspozycjami.
  • W codziennej pracy wykorzystujemy nowoczesne technologie;monitory interaktywne, roboty edukacyjne takie jak Ozoboty, Geniboth, Bee-bot, maty do kodowania, podłogi interaktywne FlySky
  • Realizujemy projekty i programy ogólnopolskie, a także własne innowacje.
  •  Nasze przedszkolaki uczestniczą w  wielu konkursach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich. Bierzemy czynny udział w przeglądach, konkursach i inicjatywach przedszkolnych organizowanych na terenie naszego miasta.
  •  Zapewniamy dzieciom ciągły kontakt z kulturą. Zapraszamy zespoły teatralne, muzyków. Organizujemy wyjazdy na spektakle do Bielskiego Centrum Kultury i Teatru Banialuka. Współpracujemy z Domem Kultury w Komorowicach.
Bezpieczne i przyjazne środowisko

Nasze przedszkole jest miejscem, gdzie dzieci czują się bezpiecznie i komfortowo. Dbamy o to, aby otoczenie sprzyjało zabawie i nauce, a także rozwijało umiejetności społeczne.

Współpraca ze środowiskiem lokalnym

Przedszkole współpracuje ze Szkołą Podstawową nr 29 w Bielsku-Białej, Domem Kultury w Komorowicach, OSP Komorowice Krakowskie, Radą Osiedla Komorowice, Filią Książnicy Beskidzkiej w Komorowicach, Domem Dziennego Pobytu w Komorowicach. Zwieńczeniem tej współpracy jest coroczny Jarmark Bożonarodzeniowy, kolędowanie z seniorami czy uczestnictwo w konkursach organizowanych w Domu Kultury.

   Zaangażowanie w akcje i inicjatywy społeczne

Placówka włącza się w akcje takie jak; Szlachetna Paczka, Góra grosza, Zbiórka nakrętek, Zbiórka dla schroniska, Zbiórka kasztanów i żołędzi, pomoc dla powodzian i wiele innych.

    Pomoc psychologiczno- pedagogiczna

Udzielamy dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie bieżącej pracy oraz organizujemy zajęcia specjalistyczne z psychologiem, logopedą, pedagogiem .

•   Psycholog- pełni szereg istotnych funkcji, które wspierają rozwój dzieci oraz ich adaptację w środowisku edukacyjnym. Do  głównych zadań psychologa przedszkolnego należy:

1.Obserwacja i ocena rozwoju:
   Psycholog obserwuje dzieci w codziennych sytuacjach, aby ocenić ich rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy. 
Na podstawie tych obserwacji może identyfikować ewentualne trudności.

2. Wsparcie emocjonalne:
    Psycholog prowadzi sesje indywidualne lub grupowe, w których dzieci mogą dzielić się swoimi uczuciami, lękami czy problemami. Pomaga im w nauce radzenia sobie z emocjami.

3. Współpraca z nauczycielami:
    Psycholog współpracuje z nauczycielami, aby wspierać ich w pracy z dziećmi, zwłaszcza tymi, które mogą mieć trudności w nauce lub w relacjach z rówieśnikami.

4. Edukacja rodziców:
    Psycholog organizuje warsztaty i spotkania dla rodziców, aby pomóc im zrozumieć rozwój ich dzieci oraz dostarczyć narzędzi do wspierania ich w codziennym życiu.

5. Interwencje kryzysowe:
    W przypadku wystąpienia trudnych sytuacji, takich jak trauma czy zmiany w rodzinie, psycholog może przeprowadzać interwencje, aby pomóc dzieciom przejść przez te doświadczenia.

6. Tworzenie programów profilaktycznych:
    Psycholog może opracowywać programy, które mają na celu promowanie zdrowia psychicznego, umiejętności społecznych oraz rozwiązywania konfliktów.

7. Konsultacje dla zespołu pedagogicznego:
    Udziela wsparcia nauczycielom w zakresie strategii pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.


Dzięki tym działaniom psycholog w przedszkolu przyczynia się do stworzenia sprzyjającego i bezpiecznego środowiska, które wspiera rozwój dzieci.

•   Logopeda – odgrywa kluczową rolę w wspieraniu rozwoju mowy i języka dzieci. Jego główne zadania obejmują:

1.Diagnoza i ocena:
   Logopeda przeprowadza badania, aby ocenić poziom mowy i języka dzieci, identyfikując ewentualne problemy, takie jak opóźnienia w mowie, trudności w artykulacji czy zaburzenia komunikacyjne.

2. Indywidualne terapie:
    Na podstawie diagnozy logopeda opracowuje indywidualne programy terapeutyczne, które mogą obejmować ćwiczenia artykulacyjne, zabawy językowe oraz różne techniki stymulacji mowy.

3. Współpraca z nauczycielami i rodzicami:
    Logopeda współpracuje z nauczycielami, aby wdrożyć strategie wspierające rozwój mowy w codziennych zajęciach. Dodatkowo, informuje rodziców o postępach ich dzieci i udziela wskazówek dotyczących ćwiczeń w domu.

4. Edukacja:
    Prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli oraz rodziców, aby zwiększyć ich świadomość na temat znaczenia wczesnej interwencji w przypadku problemów z mową i językiem.

5. Zabawa i rozwój społeczny:
    Logopeda wykorzystuje zabawę jako narzędzie do rozwijania umiejętności komunikacyjnych, co pomaga dzieciom w nawiązywaniu relacji z rówieśnikami i lepszym funkcjonowaniu w grupie.


Dzięki pracy logopedy dzieci mają szansę na lepszy rozwój komunikacyjny, co wpływa na ich ogólny rozwój emocjonalny i społeczny

•   Pedagog specjalny –  odgrywa istotną rolę w wspieraniu dzieci z różnorodnymi trudnościami w nauce, rozwoju oraz funkcjonowaniu społecznym. Jego główne zadania obejmują:

1. Diagnoza i ocena:
    Pedagog specjalny przeprowadza obserwacje i oceny, aby zidentyfikować potrzeby edukacyjne dzieci oraz określić ich mocne i słabe strony.

2. Indywidualne wsparcie:
   Opracowuje i wdraża indywidualne programy edukacyjne (IPET), które są dostosowane do specyficznych potrzeb dzieci, pomagając im w osiąganiu zamierzonych celów edukacyjnych.

3. Terapia i interwencje:
    Prowadzi różnorodne terapie i interwencje, które mogą obejmować zajęcia rozwijające umiejętności społeczne, emocjonalne, poznawcze i motoryczne, dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci.

4. Współpraca z innymi specjalistami:
    Współpracuje z logopedami, psychologami, terapeutami zajęciowymi oraz innymi specjalistami, aby zapewnić kompleksową pomoc dzieciom.

5. Edukacja rodziców:
    Informuje i wspiera rodziców w zakresie trudności, z jakimi borykają się ich dzieci, a także udziela wskazówek dotyczących pracy z dzieckiem w domu.

6. Szkolenie nauczycieli:
    Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli przedszkola, aby zwiększyć ich kompetencje w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

7. Tworzenie przyjaznego środowiska:
    Dba o to, aby przedszkole było miejscem przyjaznym i dostosowanym do potrzeb dzieci z różnymi trudnościami, co sprzyja ich aktywnemu uczestnictwu w życiu grupy.


Dzięki pracy pedagoga specjalnego dzieci z trudnościami mają szansę na rozwój, który jest dostosowany do ich indywidualnych możliwości i potrzeb, co pozytywnie wpływa na ich samopoczucie oraz integrację w grupie rówieśniczej.

Posiadamy oddzielne sale przeznaczone do zajęć ze specjalistami

   Aktywności dodatkowe

Organizujemy liczne wycieczki, warsztaty oraz spotkania z ciekawymi ludźmi, co wzbogaca codzienną ofertę pracy oraz obchodzimy nietypowe  święta.


   Adaptacja

Organizujemy zajęcia adaptacyjne dla dzieci rozpoczynających edukacje w naszym przedszkolu.

Wszystkie zaplanowane przez Przedszkole działania zmierzają do tego, aby:

Dzieci:
Rozwijały się w sprzyjającym środowisku oraz były solidnie przygotowane do podjęcia nauki w szkole.

Rodzice:
Darzyli nas zaufaniem

Pracownicy przedszkola:
Mieli satysfakcję z wykonywanej pracy

Przedszkole:
Cieszyło się uznaniem w środowisku



Zajęcia dodatkowe :
•    Język angielski
Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu. Dzieci mają możliwość interakcji w języku angielskim, co pozwala im oswoić się z nowym językiem w naturalny sposób. Oferujemy zabawy językowe, piosenki i gry, które rozwijają umiejętności komunikacyjne.
•    Rytmika
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu we wszystkich grupach wiekowych. Dzieci rozwijają poczucie rytmu, koordynację i kreatywność. Integracja muzyki  z ruchem wspiera rozwój motoryczny i emocjonalny dzieci.
•    Gimnastyka korekcyjna
Zajęcia odbywają się dwa razy w tygodniu  i są dedykowane dzieciom 6 letnim, posiadającym skierowanie na gimnastykę. Program zajęć jest dostosowany  do potrzeb dzieci i ma na celu poprawę postawy oraz ogólną sprawność fizyczną. 

Nie czekaj! Dołącz do Przedszkola nr 40 i daj swojemu dziecku szansę na wspaniały start w edukacyjną przygodę.
Serdecznie zapraszamy.



Dostępne miejsca:

Nazwa Opis Liczba wolnych miejsc
WOLNE MIEJSCA cała placówka 61

Przykładowe zdjęcia:

Mapa

Rekrutacja ID: 143; Wersja: 25.103.20250401.1440 Harmonogram ID: 676;